8 Kasım 2018 Perşembe

Tahir Palalı ile deyiş ve nefesler üzerine söyleşi

Albümdeki eserleri bilinçli bir şekilde seçmedim, Batıni deyişler olsun diye bir şart koşmadım kendime. Albüm süreci sırasında kendi dünyamda arayışlar içinde oldum. Okuduğum, dinlediğim, gözlemlediğim, düşündüğüm şeylerin yansıması oldu albümü. Batıni deyişler, hakikati sorgulayan düşünce benim için bir tarz değil, yaşam biçimidir.
***
Kullandığım enstrüman dedelerin kullandığından biraz değişik; arpejler yapıyorum tembur ayarında, tef kullanıyorum, perdesiz gitar var. Sadece kimsenin gözüne sokmadan yaptığım için geleneksel tınlıyor demek ki. Erkan Oğur sayesinde albüm sadeleşti ama ondan önce de piyasada gördüğümüz kadar çok karmaşık bir şey yoktu. Bu bir seçim değil, dinlemeyi sevdiğim müzikleri yapıyorum. Herkes bunu yapıyor, ne duymak istiyorsa onu çalıyor. Ben bir aşama daha katıyorum; bir deyiş kaydı yaptığımda, "Âşık Veysel ya da Nesimi Çimen bunu dinler miydi?” diye soruyorum kendime. Dürüst bir şekilde cevabım 'evet'se o zaman gönlüm rahat oluyor.
***
Arada deneysel şeyler de yapmak lazım tabii ki, her müzisyen kendini ifade etmekte serbest. Benim de kafamda deneysel şeyler var, bir sonraki albüm tamamen farklı olabilir. Deyiş albümü olmayabilir, Türkçe bile olmayabilir, ya da kendi ismimi kullanmadan farklı bir kimlikle farklı şeyler yapabilirim, ama ne olursa olsun bilinçsiz olmamasına dikkat ederim diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder